Wednesday, July 10, 2013

Jalani Kehidupan Menyendiri

Mungkin kau sedang bahagia
Mungkin kau sedang bergembira
tetapi

Aku di sini sedang sendiri
Aku di sini sedang menanti

kau

saat menjauh pelbagai rintangan harus ku lalui
perasaan yang was was 
curiga 

kau

kamu punyai kecantikan dalam dirimu
keasyikan dalam jiwa mu
keseronokan dalam tubuh mu

aku

sendiri menyepi tak mampu jalani
hidup ku umpama pancaroba yang penuh dengan ego
emosi

kau

kau punyai teman kemana kau pergi 
temanmu di situ
di sana kau hadir teman mu tetap ada

aku 

temanku hanya satu atau dua
tetapi 
semua teman2 ku
teman yang satu jiwa satu raga
andai ku jatuh mereka tolong diriku 
agar bangun semula

engkau ?

mungkin ada tapi tidak akan seperti aku

teman tu satu kasih itu satu 
berfikirlah
andai satu hari nanti 
kita bertemu 
ku doakan agar kita di jodohkan

tetapi

andai tidak
maka kan ku doakan kau bahagia 

ingin kau tahu cinta ku takkan pernah luput walau sedikitpun

No comments:

Post a Comment