Tuesday, June 18, 2013

:) alone for better life

Assalamualaikum

hey starzfalling back here sorry not keep update this blogger 
haha
btw i have one story to share with u all

first take it sebagai pengajaran

start from i start job at johor at batuan tengah 
kerja di site construction sebagai cooker untuk pekerja2 di tengah laut
first month kerja elok2 saja all things is ok
then aku tarik seorang kawan aku 
aku dengan dia okay je tak masaalah kerja pun
just dengan pekerja construction jela dengan bangla2 di situ
kehidupan memang membosankan no phone line 
no televishen no fishing so what u want to do ?
nothing to do just work eat sleep sebulan sekali balik ke darat 
haha kerja takde insurens kalau eksiden apa semua mati katak je la kat tengah laut nih
lama2 di pikir pun tak berbaloi jugakkn ?
haha btw aku kerja
before aku kerja ni aku kerja jaga cc basic 1.8k comishen 1%
so kat situ dah boleh dapat 3k senang2 
btw dengan keputusan melulu aku lari kerja jb basic 1200
apa pun takde so dah lama kerja terpikir la benda2 yang tak berbaloi bakal berlaku

and then next month

bulan kedua kerja aku dah tak berapa selesa nak kerja kes sebab bergaduh dengan bangla2 sini
boss backup bangla so hati pun sudah tak sedap nak kerja
then tanggal 15/6 aku bergaduh dengan lead chef pak din namanya
atas dasar mulutnya fitnah aku sesuka hati
aku cukup pantang orang tuduh benda bukan aku buat
so terjadi pergaduhan besar sampai supervisor pun datang halang aku 
masing2 dah pegang pisau kapak potong ayam tuh
then aku dah buat keputusan nak berhenti 
walaupun duit takde sekupang dalam pocket but aku still nak berhenti
jenis aku kalau hati dah takde nak kerja kat situ so tanpa berfikir panjang aku akan berhenti
then aku dah mesej boss dah cakap dengan supervisor
aku nak berhenti then aku mesej sorang2 mintak tolong pinjam kan sedikit wang untuk tambang aku balik ke k.l but semua tak reply mesej aku dari situ aku baru sedar kawan tak semuanya boleh di buat kawan menangis :)
takpe aku terima je then aku terpaksa call boss lama aku alhamdulillah dia tolong aku but aku kene kerja dengan dia balik tapi takpe lah kurang2 aku selesa dengan kerja aku 
dan sekarang aku diamkan diri tanpa pengetahuan kawan2 aku yang aku dah selamat sampai k.l and like i said alone for better life 

Memories



No comments:

Post a Comment