Friday, August 3, 2018

Hari bahagia ku

1 hari bulan 8 tanggal pertunangan kami
Bahagia sangat aku
telah aku impikan dia menjadi isteriku 2 bulan akan datang
Itu impian kami setahun yang lalu
Yang aku impikan solat bersama2 mencari keredhaan allah bersama bertaubat akan kekhilafan yang kami pernah tempuhi
Semoga allah mengampuni diri ku di atas dosa2 yang pernah ku lakukan

Ya allah
Ya rahman
Ya rahim

Kau lapangkan lah dada ku ini kepada jalan mu
Lapangkan fikiran ku ini hanya padamu
Kau tuntunilah aku kepada mu yang satu
Kau tujukanlah aku kepada jalan jihad mu
Jika aku tiada jodoh di dunia mu ini

Ya
Hari bahagia aku walaupun aku takde di masa hari pertunangan aku still bahagia sebab dia bakal menjadi isteri ku
Ku bersyukur kau memudahkan jalan ku ini

Tapi kebahagiaan aku sementara saja 😊😊
Ntah kenapa petang tu diungkit perkara yang tak harus di ungkit perkara yg telah dia janji untuk lepaskan jauh dari hati

Pertunangan hari pertama sudah begini 😊😊
Aku redha di sakiti seperti selalu
Tak mengapa aku da biasa
Tapi pada hari pertama pertunangan adalah hari sejarah buat ku
Dan di perlakukan begini
Hati aku mulai kosong tiada lagi yang mampu aku pikirkan
Air mata mengalir tapi tidak jatuh ke bumi
Hati terasa di tusuk kayu bersumbu duri
Tidak ku tahu apa maknanya lagi
Sudah aku tak mengerti mengapa terjadi

Perasaan mula jadi keliru
Dan hanya pada tuhan aku mampu berserah
Semoga allah menghilangkan segala resah

Tak apa lah
Mungkin di fikirkan pengorbanan yang di lakukannya sendiri
Mungkin aku hanya hinaan di matanya
Tiada erti buat dirinya lagi

Dulu kalimat yang paling nikmat aku dengar
"kenapa ayg tak dtg awal lagi jumpa syg"
Sumpah paling bahagia aku mendegarnya
Aku tau aku selalu melukakan hatinya
Pernah menangisinya
Pernah melukakan hatinya
Malah pernah jugak aku putuskan hubungan dengannya

Tapi itulah kekhilafan diri ku
Aku sendiri tidak pernah sempurna
Dan sekarang aku cuba untuk menebus segala kesalahan ini
Tidak ku tau di mana silapnya..
Semoga allah memberikan jalan buat ku
Jalan yang terang lagi lurus untuk aku keluar dari masaalah ini

-Starzfalling-

No comments:

Post a Comment