Tuesday, November 26, 2013

Percutian&Kenangan



Hye Assalamualaikum
To all reader 
Thanks For Visiting To My Blogger
{Starzfallingcritical.blogspot}

Hari Ni Nak Cerita Sikit Pasal Percutian&Kenangan Pada Hari Yang Lepas
First Place I Was Visit Is Manjung Perak
:3 ikut kan nak masuk S.I Atau Seri Iskandar
Tapi ticket bas takde yang ke sana pada hari itu
then turun manjung jela bertolak dari Stesen Bas DUTA
Ticket Bas pukul 0600 pm
Distinasi > Manjung Perak
And then tunggu lah punya tunggu sebab sampai stesen bas pun pada pukul 0500 pm
Tunggu la punya lama bas pun sebenarnya lambat sekitar 20 minit
Dan ketika bas sampai pun dia lambat untuk bertolak sekitar 10 - 15 minit
Haih buang masa dah situ perjalanan pun mengambil masa sekitar 4 jam jugak
So skip sikit story 
 Sesampai sudah di Manjung pada pukul 1030 PM
Tunggu lah kawan aku sorang ni yang bernama Is atau nama panjangnya ISMAIL
So then tunggulah sekitar 10 minit jugak dia nak sampai lepas pada tu tunggu la ceritanya kan
Sikit lawak kat stesen bas masa dia call dia kata dia kat stesen bas aku pun tak nampak dia
Then dia pun tak nampak aku rupanya mamat ni kat belakang tiang and then aku kat depan tiang
Haihh mangkuk betul and then masuk dalam kereta aku tengok ada la orang tua nya si is dan kawan ayah dia Sekali duk tercongok makan mcd and then start the car drive to home
Ikut kan aku nak stay kat rumah dia kejap je hari jumaat aku datang hari ahad tu aku nak gerak dah
Tapi di sebab kan Phone aku pulak buat masaalah kene hantar pi repair kat kedai haih postpon 3 hari hari Rabu aku baru dapat bertolak dalam masa 6 hari aku kat sana mcm2 tempat aku pergi kat sana contohnya

MARINA ISLAND


Datang sini pun time² orang dah balik dah pukul 3-4 pagi baru aku ada kat situ haihh 
Tak dapat nak cuci mata tengok awek ape ke sebab siang hari kita orang malas nak keluar 
So keluar midnight jelaa haha burung hantu mcm ni laa

And then satu lagi tempat

TELUK BATIK 


Haa ni teluk batik btw aku tak masuk sangat teluk batik
Sebab takde benda menarik pun 
bagi aku kat situ hanyalah tempat untuk suka sesuai untuk family jela
hari2 aku yang lain hanyalah karaoke melepak kedai burger its more better
And then Selasa tuh phone aku siap lepas pada tu pergi la beli ticket untuk bertolak ke Kampung Halaman Aku Di Kuala Ketil Kedah Darul Aman btw ada sedikit kenangan ketika aku bertolak dari perak ke kedah
Bas yang aku naiki berhenti di 

KUALA KANGSAR


Seriously tempat ni memang ada kenangan aku dengan seseorang
aku tanya kat pakcik bas tu berapa lama stoppit kat sini
dia kata dalam 30 minit and then aku ambil kesempatan untuk keluar kedepan sedikit tak jauh dari bas tu la 
hanya untuk ingat kembali kenangan yang aku pernah lalui masa kat sini :) Seriously aku sendiri
tak boleh lupa pada dia bila aku datang sini haihh dengar khabar dia dah jadi tunang orang 
so aku redha pada ketentuan bukan jodoh aku kan hahaha
btw semoga dia bahagia hingga anak cucu aminn :D

and then next destination

KUALA KETIL KEDAH

Alhamdulillah Aku pun selamat sampai 
ke kampung halaman aku btw kuala ketil tu hanyalah pekan kecil yang terletak kira2 10km dari rumah aku
rumah aku ni dekat kawasan banggol serdang yang orang kata agak hulu sedikit :D
biar lah orang nak kata apa janji rockk xD haha
selama 5 hari aku kat sana -.- really tired
kenduri sana sini rumah tok chik aku pun ada sekali haihh
then hari ahad tu aku pun siap untuk pulang ke markas perkejaan
kuala lumpur lubuk perkerjaan haihh so tired this life but its life :)

so u have good story ?
tell me if u want ^^,
assalamualaikum daaa

No comments:

Post a Comment